Dikiş Makinesi Tarihi:
Dikiş makinesi tarihi 1790'da İngiliz mucit Thomas Saint'in deri üzerine delikler açılması ve bu delikler üzerinden sürekli olarak iplik geçirilmesini sağlayacak bir makinenin patentini üzerine alması ile başlar ancak bu makine hiçbir zaman üretilmemiştir. 1830 yılında Fransız Barthelemy Thimonier, "zincir dikiş" yöntemini kullanan bir makine yaptı. Bunu takip eden bir düzine yıl içerisinde Thimonier, bu makineden seksen adet üretti ancak bu makineler, işlerinin elinden alınmasından korkan bir grup terzi tarafından yok edildi.
Günümüzde kullanılan dikiş makinelerine benzer bir dikiş makinesi ilke kez Amerikalı Walter Hunt (1796-1859) tarafındna üretildi. Hunt, 1834 yılında geliştirdiği buluşunda iki makara iplik ve bir dikiş iğnesi kullanarak bir "çapraz dikiş" oluşturdu. Bu dikiş yönteminde iki iplik delikten geçtiğinde birbirlerine kenetleniyordu.
Hunt aynı zamanda çengelli iğnenin de mucididir. Çengelli iğnenin buluşu, Amerikalı Elias Howe'un bundan on iki yıl sonra bir zincir dikiş makinesinin patentini üzerine almasını kolaylaştırdı. Howe, günümüzdeki Singer dikiş makinelerinin atası olan Isaac Singer da dahil olmak üzere pek çok kişiye karşı buluşunun kendisinden izin alınmadan kullanılmaması için savaş verdi. Singer, Hunt'ın makinesinden esinlenerek bir dikiş makinesinin patentini üzerine almaya çalışıyordu. Singer'e karşı açtığı davayı kazanan Howe, bu dava sonucunda Singer'den telif ücreti aldı. Buna rağmen Singer, dikiş makinelerinin çok sayıda üretilmesini sağlayarak günümüzde dikiş makinesi dendiğinde akla ilk gelen marka olmayı başardı. Hatta kimi ülkelerde insanlar dikiş makinesi yerine Singer sözcüğünü kullanmaktadır.
ÇALIŞMA PRENSİBİ VİDEOLU ANLATIM;
Çalışma prensibini aşağıdaki linkli videolardan içinde benimde anlatmış olduğum videoları izleyebilirsiniz.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=13&v=D1MsE2zlUAA
https://www.youtube.com/watch?v=RrFfksn60WQ
Benim hazırladığım video: https://www.youtube.com/watch?v=5GzU2VSw0_g
İÇİNDE ÇALIŞAN MEKANİZMA PARÇALARININ İNCELENMESİ;
1:) İĞNE MİLİ( İğnenin takıldığı yer)
Kalınlık: 2 mm
Takılacak iğnenin kalınlığı max : 2 mm
2:) MASURA( Sarma parçası)
Genişlik: 22 mm
Kalınlık: 14 mm
3:) DÜZ ÇARK VE KONİK ÇARK
DİŞ SAYISI: 98
MODÜL: 0.03
ADIM : 0.94
BÖLÜM D. ÇAPI: 2.94 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 3 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 2.87 mm
Konik çark için:
DİŞ SAYISI: 20
MODÜL: 0.2
BÖLÜM D. ÇAPI: 4 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 4.00 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 3.99 mm
AÇISI: 90
4:) DÜZ ÇARK VE KASNAĞI
Düz çark için:
DİŞ SAYISI: 14
MODÜL: 0.21
ADIM : 0.65
BÖLÜM D. ÇAPI: 2.94 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 3.36 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 2.45 mm
Kasnak için:
DİŞ SAYISI: 82
MODÜL: 0.48
ADIM : 1.50
BÖLÜM D. ÇAPI: 39.36 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 3 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 2.87 mm
5:) HELİS DİŞLİ
DİŞ SAYISI : 18
BÖLÜM D. ÇAPI : 4.57
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 1.76 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 2.03 mm
HELİS AÇISI : 30
6:) KONİK DİŞLİ
DİŞ SAYISI: 20
MODÜL: 0.25
BÖLÜM D. ÇAPI: 5 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 5.00 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 4.99 mm
AÇISI: 90
7:) DÜZ ÇARK KASNAK
DİŞ SAYISI: 14
MODÜL: 0.21
ADIM : 0.65
BÖLÜM D. ÇAPI: 2.94 mm
DİŞ ÜSTÜ ÇAPI : 3.36 mm
DİŞ DİBİ ÇAPI : 2.45 mm
8:) KAYIŞ
MODÜL: 0.025
BOY: 165 mm
9:) ÇAĞAROZ
UZUNLUK: 15 mm
10:) TABAN KALDIRMA MİLİ, YAYI VE KIZAĞI
BOY: 130 mm
ÇAP: 6mm
BASKI YAYI:
UZUNLUK: 55 mm
ÇAP: 8mm
11:) 7 adet vida
ÇAP: 3 mm
UZUNLUK: 10 mm
ADIM: 6
12:) 12 adet vida
13:) 4 adet vida
ÇAP: 4 mm
UZUNLUK: 14 mm
ADIM: 6
14:) 16 adet vida
15:) 4 adet vida
16:) 10 adet vida
17:) 2 adet vida
18:) 3 adet vida
ÇAP: 2 mm
UZUNLUK: 6 mm
ADIM: 4
0 yorum:
Yorum Gönder